Zachowania pacjenta w dobie powszechnego dostępu do Internetu

W poniższym artykule przedstawimy część wyników z badania ankietowanego, które zaprojektowaliśmy. Przygotowanie wyników badań było po stronie BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowego, właściciela programu dla gabinetów lekarskich i fizjoterapeutycznych Medfile®. W badaniu wzięło udział 1000 osób* (zakwalifikowanych), kryterium wykluczającym było nie korzystanie z usług fizjoterapeutycznych.

Elektroniczne umawianie się na wizytę

Gabinety fizjoterapeutyczne coraz częściej oferują możliwosć elektronicznej rezerwacji terapii. Jest to wygodne dla pacjenta, ponieważ widzi wszystkie dostępne terminy, dostaje SMS-owe przypomnienie o spotkaniu oraz może anulować wizytę bez narażania się na stres. Pacjenci chętnie korzystają z elektronicznej rejestracji. Prawie połowa, bo aż 45% osób korzysta z takiej możliwości**. Takich osób byłoby jeszcze więcej, ponieważ 40% badanych w ogóle nie słyszało o możliwości umówienia się na wizytę internetowo. Aż 89% klientów wyraża chęć skorzystania z takiego sposobu umówienia wizyty. 

Internet źródłem wiedzy

Nierzadko zdarza się, że pacjent przychodzi do nas po internetowym researchu nt. swojej przypadłości. Czasem potrafi fachowo nazwać dręczący go problem i poprosić o terapię, która cieszy się skutecznością lub/i popularnością. Trzeba pochwalić takie zainteresowaniem swoim stanem zdrowia. Z naszych danych wynika, że aż 90% pacjentów wyszukuje w sieci informacje o swojej chorobie. Wydaje się więc niezwykle ważne, aby przekazać pacjentowi niezbędne informacje w sposób jasny i wytłumaczyć nieścisłości lub błędne twierdzenia.

Zastanawiało nas czy równie chętnie klienci wyszukują informacji o swoim fizjoterapeucie. 76% osób sprawdza fizjoterapeutę w pobliżu poprzez portal Facebook lub ZnanyLekarz. Przy zdecydowanej korzyści dla ZnanyLekarz – 61,5%. Tylko niecałe 6% badanych deklaruje, że w ogóle nie poszukuje tego typu informacji. 

Pewnie słyszeliście już o nowym portalu dla pacjentów – ZnajdźFizjoterapeutę. Zdziwiło mnie pozytywnie to, że niedługo po premierze, prawie 31% ankietowanych kojarzyło, że istnieje tego typu aplikacja do wyszukiwania fizjoterapeutów z całej Polski. 

* Badanie było realizowane przez panel Badanie Opinii.

** Liczby zaokrąglono do całości.

Facebook

Komentarze (1)

One Reply to “Zachowania pacjenta w dobie powszechnego dostępu do Internetu”

  1. Oczywiście, że pacjenci szukają rozwiązania swoich dolegliwości oraz sprawdzają fizjoterapeutów w Internecie. Wadą elektronicznych rezerwacji jest anulowanie wizyt na krótko przed ich terminem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.